cultura impotriva migrarii si comunitatii europene…

nu sunt scantei noi, aparute in urma activitatilor mai „recente” din europa sau la nivel international… pur si simplu eu am fost reticent la ceea ce inseamna comunitatea europeana (pentru care la un ultim examen de la masterul in management performant era sa o si incurc rau de tot, argumentand verbal profesorului o comparatie a europei cu statele unite+mexic+canada)…

in primavara acestui an am fost invitat impreuna cu alti tineri (pana in 35ani) presedinti de sindicat undeva in munti, cum se obisnuieste, pentru anumite training-uri si mai ales pentru a crea o posibila uniune sindicala… si a existat un moment interesant in care la subiectul „globalizarea” nu am reusit sa unesc sincer aspecte cu adevarat pozitive… dar nu asta conteaza…

eu sunt impotriva chiar a transhumantei de la sat la oras, insa nu doresc sa privez pe nimeni de libertatea de a-si demostra valorile competitive doar ca acestea la o scara mai mare nu exista… si tot ceea ce creaza urbanizarea asta masiva este o concurenta gresita si o lipsa continua de valoare… felicit insa cu aceasta ocazie toate companiile care au realizat ca mutarea unei linii de productie intr-un sat va fii mai o solutie mai avantajosa decat transportarea intregului sat la oras…

ideoligic sunt de acord ca un om s-a nascut intr-un loc ca sa serveasca acelui loc, si ca valorile sa aiba o libera circulatie pentru a putea influenta pozitiv locurile prin care trec sau traiesc… nu sunt insa de acord cu centralizarea IQ-ului sau a lipsei acestuia… diversiteatea pentru mine reprezinta un suport mai stabil pentru evolutie decat concurenta…

iar impotriva comunitatii europene si a globalziarii, argumentul cel mai puternic pe care il am sau problema care ma doare cel mai mult este cultura… am rupt granitele si drumurile si am permis libera circulatie a culturii… GRESIT… am permis omogenizarea si disparitia ei… curand toata europa va servi unei singure culturi hiperindividualiste… si va uita tot ce a stat la baza dezvoltarii si diversitatii acestui batran continent… este cea mai mare durere a mea… romani sarbatorind cultura spaniola sau italiana sau germana… chinezi sarbatorind culturi germane, romane sau americane..

ne bucuram de diversitate, ne bucuram de drepturile pe care le-am castigat la nivel international, de libera asociere, libera gandire, etc… si totusi in loc sa pastram aceasta libertate de a fii ceea ce suntem de mii de ani, suntem aproape fericiti ca putem schimba si uita si omogeniza… considerand toata istoria o mare greseala… uitand intr-un final ca n-a existat prezent si viitor fara ea…

Darius_II

Lasă un răspuns

