Aseara am visat-o pe Cezara…

Ma tot gandesc… daca pentru mine… tigrul… mai reprezinta vreun simbol in vise?!…

–––––

Aseara am visat-o… era un calm… o liniste… in varf de deal… un loc verde nelipsit de soare… dar in care si padurea isi mangaia umbrele… si ea… joviala… netradandu-si intentiile prin gesturi… vine si imi face un dush rece… pe care tot asa nu l-am tradat… prinzandu-mi mana dreapta in falcile ei… tandru… jucausa… invitandu-ma…

apoi… ma trezesc parca intr-un timp mai departe… simtind-o aproape… vorbind cu ea… ea vorbind cu mine… pe strada… in vreme de miaza-zi spre pranz… plimbandu-ne… si mustrand-o in libertatea ei:

„- Cezara… tu sti bine ca… daca te vede asa cineva fara lesa… nu te poate intelge ca si mine, inofensiva”

apoi ea… mustrand seriozitatea… apropiindu-se de mine… si continuand povestile pe limba noastra…

––––––

pentru cine nu stie… avem un tigru siberian acasa… femela, de aprox. 4 ani jumate… ciudat insa… ca la 3 luni… mi-a lasat niste urme pe mana dreapta care le mai port si acum… iar la aproape 4 ani… era sa imi zmulga palma de la mana dreapta de la incheietura..

de ce acum… m-ar prinde cu atata tanderete de aceiasi mana?!?! :)))))

tot asa tre sa recunosc… ca printre persoanele pe care ea accepta sa o atinga… mai sunt si unchiul meu care ii este si stapanul si taica-mi-o impreuna cu care o ingrijeste… ei intra nestingeriti la ea.. o cearta… indiferent de gesturile ei… eu am pierdut contactul cu ea… asa la cluj… si ma acomodez mai greu… cu urmele care imi tradeaza uneori prea multa incredere in ea….

este o poza mai veche dar totusi una calda a expresiei ei…

––––––

lk00: mah ce sa zic
lk00: se suprapun mai multe chestii
lk00: legate de ideea care o ai adanc in subconstient ca nu prea te intelege lumea
D2: bine mha nu asta… tigrul mai are vreo semnificatie in visele mele??!?
lk00: nu o lua asa
lk00: nu lua simbolul fara context
lk00: ca nu rezolvi nimik
lk00: o sa iti explic cand ne intalnim

……….

D2: o pana mea
D2: si acuma pe scurt…
D2: la ce ar trebui sa mai fiu atent?
D2: dar ironia ca pe mana dreapta am 2 urme de la ea?
lk00: pai ii si legat de aia
lk00: tziam zis ca ii o impletitura emotionala

––––

Darius_II

la cel mai prost si cel mai bun, personal…
VOTEAZA AICI http://www.clujblogfest.ro/votare/cel-mai-prost-blog/!!!

16 Răspunsuri to “Aseara am visat-o pe Cezara…”

  1. Eu spun ca~ nu ar trebui sa~ incerci sa~ intelegi visele sau sa~ le dai vreo oarecare explicatie, fie ele chiar si asa m.ai ciudate. Singurele care pot fi cat de cat puse in subiect sunt doar cele cu simt de deja vu, in rest, doar sa~ te.ntrebi dimineatza ceva de genul „..ce.a fost asta~ ?” si cam atat. Eu spre exemplu am avut un cosmar in „doua~ acte” daca~mi permitzi. Cauta~m o masca~ in primul act (prima noapte) iar in cea de.a doua si imediat urma~toarea noapte ca~utam aceasi masca~, cu acealeasi indicii pe care le.am descoperit in prima noapte, cu aceasi monstrii lugubri urma~rindu.ma~, Jeez, a fost cosmarul ala~.. ce te gandesti la el si te iau dupa~ multa~ vreme fiorii pe sira spina~rii. Nu m.am gandit nici o clipa~ ce ar putea insemna ( desi multe din indicii, contexte le.am avut si.n viata reala~ ).
    Nu cred ca~ te.am ajutat cu ceva, dar stiu sigur ca~ nu iti visezi viitorul.. ci poate doar „ra~sta~lma~ciri ” ale trecutului.

  2. Cornelia Guju Says:

    nu-mi placeau visele. imi spuneam tot timpul: lasa visele sa treaca odata cu noaptea. obisnuiam sa dorm putin. cateva ore pe noapte imi erau de ajuns; asta in perioada mea de puritanism (am avut si Dark Ages in tinereti…), cateva ore insemnand in medie 5. a fost apoi un hop in viata mea (neasteptat care m-a chiar deranjat la inceput, si anume o bursa in DE pe 6 luni)- din m multe pdv. de atunci am inceput sa vad somnul si respectiv visul drept sursa de inspiratie. nu doar pentru scris. asta despre vise.
    apoi ti-as sugera, daca nu cumva ai facut-o inca, sa citesti Lupul de Stepa, a lui Hesse. si sa vezi simbolul lupului ca o reflectare a imaginii tigrului – lasand la o parte exoticul Cezarei de care scrii..- o sa gasesti acolo si visul si „teatrul magic”, si tratatul despre lup.. vei vedea🙂
    in alta ordine de idei, mergand cu pasi agale spre orient, uita-te peste gard la chinezi si la ce reprezinta pentru ei tigrul.. tot in religile orientale, tigrul are caracter apotropaic…
    despre zgarieturi si mana dreapta.. ma uit la dreapta mea si vad 3 zgarieturi nu foarte proaspete. (bestia mea de acasa m-a muscat de Pasti..) adica nu e big deal ca ai ramas cu niste semne. dar acestea pot fi insa vazute beyond physics, prin ochelarul metafizic pe care eu nu-l dau niciodata jos (nici macar cand dorm, deci nici cand visez😉 ). uite cum as vedea eu, outsiderul, intr-o anumita masura, naivul cititor in stele si in bloguri: cand era tanara (hai sa raportam adj asta la oameni: imatura) te-a muscat rau, inca ti se mai vad cicatrici (trecand in vorbire de oameni mari: te-a facut sa suferi. nu?) (mana sa o vezi ca un organ de legatura intre tine si tigra!(imi iau libertatea lingvistica de a-i spune „tigra”!). sa spunem acum, din nou trecand drumul de partea cealalta, si te uiti la ‘organul’ de legatura cu lumea. eu zic c-ar fi sufletul. sau acel ceva-ul prin care comunici si te comunici. asta ar fi simbolizat de mana. mana ranita. suflet.. hai ca nu insist ca tu stii mai bine..)
    (prea multe paranteze, las ideea inceputa si o continui mai jos. altfel e mult prea haotic.)
    in vis, tigra (sic!) (mai mult om decat animal, mai mult femeie, decat orice..!) ti se apropie cu prietenie, „netradandu-si intentiile”, precum o domnita de pension, apoi indrazneata ludica si libertina, fara lesa, tigra-n toata firea (!tigra doar in fire..). si mai e si mana dreapta. mana. si dreapta. dar n-as merge prea departe. poate bestia aia la care tii, si care te-a muscat acum catva timp (cat era imatura.. hai sa-i zicem ‘necoapta destul’) este cea care iti apare in vise, luand cu totul alte forme si firi..
    vezi Hesse, vezi lupul neinteles, vezi incompatibilitatea cu lumea, vezi femeia, vezi ce vrei. la urma urmei e visul tau. si tu stii cel mai bine ce vrei sa visezi, nu?
    nu recitesc ce am scris, vad ca e tarziu, ar fi multe de zis. si mai multe stii tu. mult mai bine intelegi tu. si eu zic ca tigrul cu siguranta are o simbolistica adanc infipta in tine. sau in stilul de perceptie si acceptare a lumii.

    PS: „du-te, du-te, stiu ca te grabesti!”

  3. Darius II Says:

    hahahah interesant comment:
    1) imi spui „ce” esti… cum ai fost…
    2) imi oferi sursa vorbelor tale
    3) alternative in referinte..
    4) ironizezi unele lucruri pe care eu nu din bravare ci probabil din explicatie logica le-am trecut acolo
    5) imi oferi varianta femeii care se apropie de mine si nu o simt
    6) revii oferindu-mi libertatea alegerii
    7) insisti ca e vorba despre comunicarem, perceptie, acceptare
    8) si te semnezi la sfarsit :))))

  4. Darius II Says:

    ce pot sa tradez, sa vedem…
    – muscaturile nu se sincronizeaza cu evenimnete feminine…
    – desi port dragostea unei relatii ce a sarit peste 4 ani…
    – si daca a muscat cineva… probabil am fost eu😦 si atunci fiind eu fiara momentan inconjuarata de libertate dar cu atata nevoie de calauzire s-ar lega ceva…
    – dar visurile au fost foarte relevante pentru mine, nu au fost din cate stiu niciodata retorice si am jucat in cele care ma „persecutau” tot timpul „rolul principal”…
    .
    comunicarea este foarte restransa in perioada asta, dand aripi unor noi perceptii, mai clare mai puternice… care nu ar rezista in manifestarile lor… daca nu as tolera la fel de mult, daca nu as accepta
    .
    lupul neinteles si incompatibilitatea cu lumea ar putea fi dupa parerea unora… motive de vise ciclice pe aceleasi teme…
    .
    nu gasesc insa linistea in aceste explicatii… o sa mai scormonesc si eu putin… mai mult..

  5. Darius II Says:

    @mind: vezi ca am un post despre ce inseamna sufletul in varianta informatica… citeste-l… aplica apoi visul ca un pointer care se plimba fara restricii intr-o alta memorie personala… atemporala… si recalculeaza-ti perceptiile viselor.
    .
    am avut vise in care am descris amanunte din apartament unei ex-prietene ale unui prieten bun… pentru un eveniment care se va intampla in urmatoarele 2 saptamani.
    .
    iar personal am avut destule „profetii”.

  6. Cornelia Guju Says:

    3) alternative in referinte.. – alternative gasesti peste tot😀 eu doar am indicat cate ceva. repet din pdv de outsider
    4) ironizezi unele lucruri pe care eu nu din bravare ci probabil din explicatie logica le-am trecut acolo – eh, na ironizez. chiar cred ca visezi, chiar cred cele ce le scrii acolo. nu am intentii ironice nici fata de cunoscuti, mai ales fata de necunoscuti. doar ca eu am vazut visul mai mult o alegorie a realitatii.. o proiectie a Unterbewusst-ului…
    5) imi oferi varianta femeii care se apropie de mine si nu o simt – nono. nu ofeream varianta femeii care se apropie de tine. ofeream varianta femeii care este in mintea ta. care traieste. cu care traiesti in mintea ta. (la fel ca amintirea Cezarei..)
    8) si te semnezi la sfarsit :)))) (asa-i ca-s tare? :))) ) pai stii cum era la Caragiale, „sa ne semnam toti si s-o trimitem anonima”, era chiar culmea sa nu las un PS de recunoastere. ca oricum imi apar datele in panza asta informaticizata…

  7. Darius II Says:

    hahahhahahaa… sti doar foarte bine la ce m-am referit cu semnatul…

  8. A Yahoo! user Says:

    stiu, stiu, de-asta zambesc :))

  9. Cornelia Guju Says:

    haha, eram dincolo, la calculatorul Liviei mirobolante din povestile mele si nu mi-am dat seama ca sunt pe y360u’ ei :))
    revin&(ma)repet: stiu, stiu, de-asta zambesc :))

  10. Daca~ trebuie sa~l citesc da~ si mie un link ptr. ca~ tu stii unde se afla~. Eu chiar nu am timp sa~ ma~ apuc de „ra~sfoit” la blog.uriile tale. Iar cat despre „am avut vise in care am descris amanunte din apartament unei ex-prietene ale unui prieten bun… pentru un eveniment care se va intampla in urmatoarele 2 saptamani.” E indeajuns sa~ vorbesti cu o persoana~ cel putin 30mins. ptr. a face speculatii, subliniez esti bun la asta, despre orice . Iar in plus, Vezi daca~ ga~sesti pe undeva Ilie Cioara~, nu are decat 3 ca~rtzi scrise. Las la alegerea ta pe care vrei sa~ o citesti. Si daca~ crezi ca~ nu ai sa dai de el, nu te chinui i.a B.P. Hasdeu cu „Ce e Viata? Ce e Moartea? Ce e Omul?” . Se explica~ acolo mai multe.

  11. @mind: bine mha, dar sa ii spui inainte sa determini cine la ce gagica era in camera… ca are usi la apartament cu geamuri transparente… si apoi sa vezi restul asemanarilor ca si culoare par, etc. e ceva nu?
    in rest daca doreai sa citesti ceva erau tag-uri in dreapta… si te duceai la S…Su… suflet.. http://blog.360.yahoo.com/blog-dsWPCtY1erQcTFHOiq2aEZ4-?cq=1&p=84

  12. @cornelia: oricum next time, ar fi recomandat sa ma chemi dupa nume si dupa locul unde ma iei, nu dupa cuvinte… ca omul naucit de unde sa te ia nu sta cu gandul la altceva decat sa ii zici locul…
    Imagineaza-ti daca te-as striga seara… Cornelia… Nichita
    Stanescu…

  13. serios, chiar am ca~utat la tag.uri, dar multumesc ptr. compliment, „vis, simbol, inteles, speculatie” dar uite ca~ nu m.a dus .. mana „la S…Su… suflet..” I mean no harm.

  14. Cornelia Guju Says:

    cuvintele despre durere. mi-au ramas in minte, precum o melodie ce-o auzi dimineata si pana seara o tot canti. nemtii numesc ‘Ohrwurm’ (vierme de ureche). si mi-a insistat in minte tocmai pentru ca ma gandesc la barierele lingvistice, la cat de putin exprima cuvintele si totusi ce potential energetic au ele. si ma gandeam daca intre 2 oameni pot fi trecute aceste bariere. ei, si pentru ca ma muncea acel ‘vierme’ lingvistic (terminologia e atat de saraca..!), acela a fost primul lucru care mi-a venit in minte. pentru ca ce suntem noi? ceea ce stim despre noi, ceea ce ne comunicam celorlalti. sau? si eu prefer sa comunic cu oamenii din idei (‘cuvinte’, cum zici tu), nu din locuri😉

    ah da, si poti sa ma strigi Cornelia… fructe confiate, as reactiona si as stii de unde sa te iau. doar ca secundele in CJ mi-s numarate (eu mi le numar de fapt…), voi pleca in departari. mari departari, mari angoase, bariere si mai mari..!

  15. hahahaha atunci o sa te strig Cornelia… ai grija la barieria :))))

  16. A Yahoo! user Says:

    in psihoterapie tigrul din vis reprezinta la scoala lui Jung parte din tine: pe de o parte te temi de tigru, pe de alta parte, fiara e parte din tine si e simbol ptr potential agresiv. la alte scoli, e simbolul pericolului, chiar venit din tine insati.
    asta din ce am gasit la prima cautare… aplicand ce am scris mai sus, ai putea zice ca esti intr-o comunicare cu tine insuti, o redefinire a cine esti, dupa schimbari, care te sperie sau cu frica de viitor.
    da o sa ma mai uit, visele mi se par o tema complexa si interesanta! numai ca intr-adevar: nimeni nu-ti poate zice mai bine ce inseamna un vis, ca tu insuti. un vis e insotit de explicatia lui si numai tu o poti citi, daca vrei.

Lasă un răspuns

