Din ciclul raspunsuri la mailul: VREM INTERNET

Date: Fri, 2 Dec 2005 20:13:23 +0200 (EET)
From: „Gabriel Ciplea”

Stimate domn Darius II,
te invit la o discute fata in fata,atit pe tine cit si pe colegii tai
doritori. Nu cred ca aceste probleme pot fi dezbatute prin mail-uri.
Daca nu te deranjeaza, bineinteles.
Astept propuneri! Sunt deschis oricarei discutii, atita timp cit nu
deviaza de la tema propusa.

„Stapinul” Ciplea

Date: Tue, 6 Dec 2005 02:45:17 -0800 (PST)
From: „Darius II”
Bunaziua,
As fi dorit sa fi avut onoarea de a va fi raspuns mult mai devreme, in cazul in care ati primit poate feedback despre functionalitatea internet-ului si a serverului din cantina o sa intelegeti si de ce.
Mi-ar fi placut insa o discutie fata in fata, mai exact intre 4 ochi, deoarece inteleg ca solutiile nu se gasesc asa usor sub presiune si nici realitatea lucrurilor nu este practica a fi facuta totdeauna public. De ce m-ar putea deranja o astfel de intalnire??? nu mi-am pus pana acum intrebarea asta de fapt as vrea sa cred poate ca va referiti la lasitate sau incapacitate de a sustine problema mai mult decat la o subtila amenintare legata de responsabilitatile pe care ar trebui sa mi le asum.
Cat despre propuneri si solutii cred ca ar putea fi si personale, atat timp cat ati fi dispus sa va petreceti o saptamana in zona unde se afla focarul problemei. Cred ca oricine care nu mai stie pe cine sa injure pentru problemele acestea ar dori sa ii simtiti frustrarea, dezamagirea si restul emotilor din acele momente. Eu unul am fost impins, fiind totusi o persoana implinita de calm, sa va scriu poate pe un ton nu neaparat comod cand totusi am pierdut bani din din aceasta cauza. Apoi mai tarziu sa aflu ca este taiat si SSH-ul. In fine, solutii si propuneri din partea mea sunt, nu cred sa nu existe si de partea voastra insa nu inteleg ce le opreste/impedica indeplinirea lor.
M-am legat de Adrian in mailul anterior mai mult de indispozitia lui in solutii si probleme, asta pe langa zvonurile amintite tot atunci le care se mai adauga multe. Chiar si faptul ca se speculeaza ca in crizele lui de personalitate de la inceputul anului a ars pana si cablul de la Astral, dand vina pe un transformator sau ceva de genu primit stricat sau infunctionabil de la administratoarea caminului. Iar de dumneavoastra faptul ca as necesar mai multa promptitudine in astfel de probleme, zvonuri sau realitati despre lipsa timpului dumneavoastra sau petrecerea lui in Elvetia sau eu stiu alte zone recreeative nu cred ca pot suprima responsabilitatea personala sau a echipei pe care o conduceti.
Pe noi nu ne intereseaza cate fonduri se spala, sunt investite, cat se fura etc. Pe noi ne intereseaza sa avem o conectivitate buna la internet, stabila si o banda mare. Nu inteleg cum serverul din cantina nu poate fi prompt schimbat cu ceva capabil, stabil, nu inteleg de ce pana si pana de curent il poate afecta cand o solutie care sa il tina in viata mai 30min in plus e sub 500RON. Respectiv nu inteleg intr-un final cum noi amarati studenti am pus mana de la mana si am creat o infrastructura mai stabila decat echipa dumneavoastra. Am strans noi mai multe fonduri? sau suntem noi mai priceputi? Sau singura diferenta este promptitudinea in a gasi solutii inainte ca necesitatea sa devina problema?
Am avut si eu un internet caffe pana acum 2-3 aprox. dat fiind faptul ca lipsa solutilor insemnau pierderea clientilor cred ca m-am rasturnat peste toate situatile posibile si imposibile. Si totusi calitatea relatilor intre mine si provider „trebuiau” si s-au imbunatatit astfel incat veneau providerii concurenti sa imi faca alternative doar pentru asi promova imaginea si calitatea servicilor lor, precum RDS a dorit chiar sa imi ofere infrastructura optica pana in server iar plata sa o fac esalonat pe 3-6 luni. Deci daca un nesemificativ internet caffe fata de un institut ca si UBB-ul poate sa gaseasca solutii, chiar sa i se propuna de catre concurenta nu cred ca institutul are o capacitate mai redusa. Insa speculez ca interesele sunt atat de mari incat depasesc deseori functia institutiei in sine.
V-am scris personal tocmai pentru a nu evita raspunsuri obiective sau sincere in favoarea pastrarii unei anumite imagini sau nu publice. Respectiv va inviti sa imi raspundeti realist in favoarea problemei inaintate.
Darius_II
Date: Tue, 6 Dec 2005 21:41:38 +0200 (EET)
From: „Gabriel Ciplea”

Numai un om cu mintea odihnita si fara probleme mari poate sa scrie
atitea
rinduri! Crede-ma ca la prima citire nu am avut rabdare sa lecturez tot
ce
mi-ai scris. Am facut-o pe diagonala. Am sa incerc miine dimineata, pe
racoare.
In continuare sunt deschis discutiei.
Si te astept, stimate domn, cu propuneri concrete. Poate ca vei
intelege
care este starea de fapt. Nu a mea, si nu doar in UBB. In toata tara. E
o problema care in curind va fi de interes general (daca nu este
deja!).
Nu incerc sa ma ascund sau sa ma disculp in fata voastra, a studentilor
si a altora. Nu am de ce si banii, sincer, nu ma intereseaza. Incerc
doar
sa-mi indeplinesc sarcinile care mi se atribuie si care ma privesc
direct.
Nu de alta, da’ si eu am fost student si nu doresc ca altii sa treaca
prin ce am trecut eu.
Iti doresc o seara placuta si astept sa ne vedem. 2×2 (ochi,
bineinteles),
cu ai dorit.

Gabi Ciplea

***********************
A MA EXISTAT UN MAIL TRIMIS DE MINE MAI CONFIDENTIAL PRIN CARE AM EXPRIMAT CLAR CA NU AM NICI MINTEA LIBERA NICI TIMP DE PIERDUT CU EL CITEZ:

insa spre deosebire de altii (mai mamaligosi, cum zic unii) chiar daca as avea de ales prefer sa ridic probleme, sa confrunt situatii pentru a promova solutii, mai ales daca includ interese proprii sau realizari financiare.

O seara si o dimineata placuta,
Darius

***********************

Date: Wed, 07 Dec 2005 08:32:47 +0200
From: „Gabi Ciplea”
Am reusit sa citesc tot ce mi-ai scris. Se pare ca problemele sunt mult mai complexe decit par la prima vedere. Astept in continuare propunerea ta. Cit despre accesul SSH, am sa te rog sa mai astepti citeva zile, pina  definitivam problemele legate de complexul studentesc, iar apoi sa  vedem  despre ce e vorba.  Gabi Ciplea 
Date:Wed, 7 Dec 2005 01:06:35 -0800 (PST)
From:"Darius II"
As fi nebun si prostesc sa propun ceva in mare parte in necunostinta de cauza, sau sa speculez probleme doar dupa efecte. Oricum internetul se pare ca sa dezghetat intr-un final.
Am inteles, auzit mai exact pana si indirect de la Adrian cum ca serverul de la cantina, actualul daca nu a fost cumva schimbat, este fostul server al i-caffe-ului din hasdeu, incapabil hardware sa reziste cererilor unei retele din zona A-uril
or si a caminului 16, respectiv peste 300 de sisteme – existe o situatie anume pentru care exista acest urat compromis de moment? si ce anume ar putea scurta sau lungi acest moment?
Exista iarasi posibilitatea unei linii backup – respectiv pastrarea si liniei de la Astral?
Se poate implementa o monitorizare 18/24 a serverului, respectiv selectionarea a 2-3 standby subadmini regionali care sa poata interveni in situatii critice?
Crearea unei pagini locale(a serverului din cantina sau intermediar) userhelp, care sa raspunda problemelor curente, sau sa informeze situatia si timpul, deadline-ul remedierilor daca este cazul, si un forum local anonim care sa reflecte calitatea servicilor, problemele si solutile, sau orice discutii propuneri privind un *eveniment* care va avea, sau a avut loc + statistici net publice(gen se pierd pachete, nu este trafic extern/ping time out etc.) – respectiv pagina de eroare generata de server sa faca trimitere si/sau sa se autoinainteze spre acest tip de pagina +/news pentru ca se cunoste problema si limita tensiunea.
Nu pot sa ma intind momentan. Oricum daca sunt si alte probleme si nu se gasesc local solutii ar putea fi adresate utilizatorilor sa zicem asa care poate ar putea ajuta practic mai ales daca ar putea exista si o extramotivare (*premii, promovare, recunoastere etc).
Darius
P.S: am uitat sa mentionez, datorita faptului ca totusi nu am timp sa scriu, mai ales sa recitesc etc, scapari sintactice, sau de alta natura pana la coerenta nu pot fi tot timpul exculse totusi cred ca ar putea fi intelese

Lasă un răspuns

