Blaga

Eu nu strivesc corola de minuni a lumii
si nu ucid
cu mintea tainele, ce le’ntâlnesc,
în calea mea
în flori, în ochi, pe buze ori morminte.
Lumina altora
sugrumã vraja nepãtrunsului ascuns
în adâncimi de întuneric,
dar eu,
eu cu lumina mea sporesc a lumii tainã – si’ntocmai cum cu razele ei albe luna
nu micsoreazã, ci tremurãtoare
mãreste si mai tare taina noptii,
asa îmbogãtesc si eu întunecata zare
cu largi fiori de sfânt mister
si tot ce-i ne’nteles
se schimbã’n ne’ntelesuri si mai mari
sub ochii mei – cãci eu iubesc
si flori si ochi si buze si morminte. (Blaga)

Lasă un răspuns

